CatalanEspañol

Història

HISTÒRIA DEL CLUB DE TIR DE PRECISIÓ TERRASSA

Ja fa més de mig segle que un grup de ciutadans esportistes i coneixedors de l’esport del tir en diferents disciplines es van interesar en la possibilitat de constituir una entitat que disposés d’instal·lacions per a practicar aquest antic esport, que va ser inclòs en la primera Olimpíada moderna l’any 1896.

Reunits un grup d’interessats en la realització del projecte, es van confeccionar els estatuts per l’oportuna aprovació i per poder començar a desenvolupar l’activitat. L’any 1945 va quedar oficialment constituïda la nova entitat, avui convertida per motius de la nova legislació en Club.

Les primeres reunions per fer practiques de tir és feien amb armes de foc de petit calibre, amb cartutxos de Flobert i alguna arma d’aire comprimit. S’organitzaven al pati d’una casa que un soci va proporcionar desinteressadament per poder començar amb l’activitat. Una vegada trobat el lloc idoni, que va ser una finca que un ciutadà va oferir de manera altruista a la part sud de la ciutat, concretament a Les Fonts de Terrassa, es va començar amb les tirades d’una manera extremadament simple, amb armes de foc de gros calibre i sempre amb la col·laboració dels socis.

Per poder fer les indispensables primeres obres, és van organitzar grans competicions de tir al plat i de tir al colom, per tenir algun benefici i d’aquesta manera poder iniciar l’adequació de les instal·lacions.

El Club de Tir, amb la col·laboració d’alguns dels seus socis, va editar un llibre sobre el tir esportiu de precisió per així contribuir a la divulgació d’aquest esport tant poc conegut.

Després d’uns anys, veient el progrés de la nostra afició i per suggeriment de l’alta direcció d’aquest esport, és va creure convenient construir un polígon de tir nou i de propietat, tot i haver de sacrificar el poder tirar a 200 i 300 metres, que són grans distàncies. Es va escollir el terreny de l’actual ubicació, en el paratge anomenat La Betzuca. Es va començar amb el suport de la Real Federación Española de Tiro Olímpico, sol-licitant un préstec a deu anys cedit per la Dirección General del Deporte i un altre concedit per una entitat d’estalvi de la nostra ciutat. D’una forma simplificada, és va iniciar la construcció del primer camp al nou polígon de tir per a fer-hi practiques a 25 i 50 metres, que són distàncies olímpiques.

Al cap de molts anys d’activitat i adequada remodelació i condicionament de les instal·lacions, i havent augmentat el número d’associats en el Club, i també d’incloure en els Jocs Olímpics la modalitat de tir pneumàtic, es va projectar l’ampliació de les instal·lacions amb un nou pavelló de tir, contant amb la possible col·laboració económica de la Direcció General d’Esports de la Generalitat i de la Diputació de Barcelona i el recolzament de l’Ajuntament de la nostra ciutat, projecte que és va dur a terme. Ara s’hi poden fer grans competicions encara que no de totes les disciplines Olímpiques per manca de més espai per a construir.

Cal ressenyar dos esdeveniments en la història del Club, que són les Olimpíades de 1992 on la Federació Francesa de Tir va sol·licitar poder instal·lar-se en el nostre polígon de tir, degut al intercanvi existent de competicions amb equips de tir de França, acceptant nosaltres l’esmentada sol·licitud. La Federació Francesa de Tir va utilitzar el polígon, instal·lant-hi la seva base de comunicacions, el seu equip tècnic i algun dels seus tiradors i tiradores més destacats. Finalitzats els Jocs, el mateix president de la Federació Francesa de Tir, va visitar el polígon donant les gràcies personalment per les atencions rebudes a la nostra ciutat a través del Club i el tirador guanyador de la Medalla de Plata en Tir de Carrabina Pneumàtica va manifestar a la premsa que li va ser de gran ajut disposat d’unes bones instal·lacions, com les del nostre camp de tir per la seva preparació per la gran competició. La premsa esportiva de França va elogiar les instal·lacions i l’atenció dispensada pel Club a la Federació Francesa de Tir amb tots els seus components.

L’altre fet destacable és el lliurament de la Medalla d’Or de la Ciutat al cinc de Maig de 2.000, guardó que la ciutat de Terrassa representada per l’Alcalde L’Excm. Sr. Manuel Royes, va entregar al President del Club, Sr. Alfred Puig Planell.

“Les fonts són l’article del Sr Alfred Puig Planell “La memoria del Club” de l’edició Col·lecció Homenatges de L’Ajuntament de Terrassa i de l’esmentada revista.”

HISTORIA EN IMATGES

historia1 historia2 historia3 historia4 historia5 historia6 historia7 historia8 historia9 historia10 historia11 historia12 historia13